Zarząd Powiatu Ełckiego Kadencja 2024 - 2029

Wybierz kadencję

Zarząd powiatu

Jest organem wykonawczym powiatu. Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.

Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał rady,
2) wykonywanie uchwał rady,
3) gospodarowanie mieniem powiatu,
4) wykonywanie budżetu powiatu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.

Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.

Podział obowiązków pomiędzy członków Zarządu Powiatu Ełckiego...

Zarządzenie Nr 15.2024
Starosty Ełckiego
z dnia 22 maja 2024 r.


w sprawie podziału zadań pomiędzy kierownictwo Starostwa.

Na podstawie § 87 pkt 1 Statutu Powiatu Ełckiego oraz § 15 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Ełku zarządzam, co następuje:

§ 1.
1. Starosta – Pan Marek Chojnowski:
1) kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje Powiat na zewnątrz,
2) kieruje pracą starostwa,
3) jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników Starostwa Powiatowego i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,
4) wykonuje uprawnienia zwierzchnika w stosunku do kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
5) nawiązuje i rozwiązuje z pracownikami samorządowymi stosunek pracy,
6) jako organ administracji publicznej wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, chyba że przepisy szczególne przewidują wydanie decyzji administracyjnych przez Zarząd Powiatu,
7) upoważnia na piśmie wicestarostę, poszczególnych członków zarządu powiatu, pracowników starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, do wydawania w jego imieniu decyzji, o których mowa w pkt. 6, chyba że przepisy szczegółowe stanowią inaczej,
8) koordynuje działalność wydziałów,
9) wykonuje działania zapewniające prawidłową realizację zadań,
10) wykonuje pozostałe zadania zastrzeżone dla Starosty w innych przepisach prawnych.

§ 2.
1. Do zadań Starosty należy w szczególności:
1) wykonywanie funkcji Przewodniczącego Zarządu Powiatu,
2) organizowanie pracy Zarządu Powiatu,
3) przewodniczenie posiedzeniom Zarządu Powiatu,
4) podejmowanie czynności należących do właściwości Zarządu Powiatu w sprawach nie cierpiących zwłoki, czynności te wymagają dla swej ważności zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu zarządu Powiatu.

§ 3.
1. Starosta odpowiada za całość realizacji zadań Starosty, a w szczególności z zakresu:
1) polityki kadrowej,
2) edukacji,
3) obsługi prawnej,
4) ochrony praw konsumenta,
5) finansów i budżetu,
6) realizacji zadań dotyczących systemu ochrony ludności w powiecie, a zwłaszcza w zakresie ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludności oraz środowiska,
7) realizacji zadań wynikających z przepisów ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
8) przeciwdziałaniu bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
9) należytego funkcjonowania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
10) inwestycji powiatowych,
11) opracowywania strategii i projektów określonych przez Zarząd Powiatu,
12) sprawowania zwierzchnictwa w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży.

§ 4.
1. Do aprobaty i podpisu Starosty zastrzega się:
1) zatrudnianie, zwalnianie, ustalanie wynagrodzeń pracowniczych, stosowanie kar wobec pracowników oraz rozmieszczanie etatów,
2) dysponowanie środkami finansowymi, a zwłaszcza zawieranie umów i innych zobowiązań rodzących skutki finansowe dla budżetu,
3) pisma w sprawach zastrzeżonych do podpisu Starosty odrębnymi przepisami lub mające ze względu na swój charakter specjalne znaczenie,
4) sprawy zastrzeżone do podpisu Starosty w regulaminie organizacyjnym starostwa powiatowego,
5) inne rozstrzygnięcia w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Starostę do jego podpisu.

§ 5.
1. Wicestarosta – Pani Małgorzata Kopiczko:
1) w czasie nieobecności Starosty, wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Starosty,
2) zajmuje się rozwiązywaniem problemów powiatu w następujących sprawach:
a) edukacji i kultury,
b) wspierania osób niepełnosprawnych,
c) pomocy społecznej,
d) polityki prorodzinnej,
e) promocji powiatu,
f) Unii Europejskiej,
g) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
h) kultury fizycznej i turystyki,
3) wykonuje zadania powierzone przez Starostę, zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami,
4) w imieniu Starosty wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu.

§ 6.
1. Etatowy Członek Zarządu – Pan Andrzej Bezdziecki:
1) w czasie nieobecności Starosty i Wicestarosty wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Starosty,
2) zajmuje się rozwiązywaniem problemów powiatu w następujących sprawach:
a) gospodarki wodnej,
b) ochrony środowiska i przyrody,
c) rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,
d) bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu,
e) wspierania lokalnej przedsiębiorczości,
f) komunikacji, transportu i dróg publicznych,
g) geodezji, kartografii i katastru,
h) gospodarki nieruchomościami,
i) zagospodarowania przestrzennego i budownictwa,
j) utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
k) inwestycji realizowanych przez powiat,
l) opracowywania strategii i projektów określonych przez Zarząd Powiatu,

3) wykonuje zadania powierzone przez Starostę, zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami,
4) w imieniu Starosty wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu.

§ 7.
Pozostali członkowie Zarządu Powiatu: Pan Mariusz Laskowski oraz Pan Grzegorz Kacperski zajmują się rozwiązywaniem problemów powiatu zgodnie z ustaleniami Zarządu Powiatu oraz poleceniami Przewodniczącego Zarządu Powiatu.

§ 8.
1. Do zadań członków Zarządu Powiatu należy także:
1) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu,
2) realizowanie zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu,
3) sprawowanie bieżącego nadzoru nad wykonywaniem budżetu powiatu,
4) przekazywanie Radzie Powiatu spraw wnoszonych przez Zarząd Powiatu,
5) uczestniczenie w sesjach Rady Powiatu,
6) współpracowanie z Komisjami Rady i Klubami Radnych.

§ 9.
1. Sekretarz Powiatu – Pan Zbigniew Pahl:
1) kieruje bieżąca działalnością wydziałów starostwa, z wyjątkiem wydziału finansowego oraz koordynuje współpracą pomiędzy nimi w czynnościach związanych zarówno z działalnością administracyjną, jak i realizacją strategicznych decyzji podejmowanych przez Zarząd Powiatu,
2) zapewnia sprawną obsługę interesantów,
3) nadzoruje prace związane z organizacją posiedzeń Zarządu Powiatu,
4) koordynuje prace dotyczące przygotowania i wnoszenia pod obrady Rady Powiatu projektów uchwał i innych materiałów przedstawionych przez Zarząd Powiatu,
5) kontroluje dyscyplinę pracy w starostwie,
6) załatwia w imieniu Starosty indywidualne sprawy z zakresu administracji publicznej,
7) w imieniu Starosty wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu,
8) wydaje i podpisuje inne dokumenty, poza sprawami zastrzeżonymi do podpisu Starosty,
9) wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec Starosty, o których mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 530),
10) współpracuje z Komisjami Rady Powiatu,
11) wykonuje zadania powierzone przez Starostę, zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.

§ 10.
1. Skarbnik Powiatu – Pani Grażyna Boroda:
1) zapewnia prawidłową gospodarkę finansową powiatu poprzez koordynację, kontrolę i instruktaż w zakresie planowania i realizacji budżetu przez wydziały starostwa i powiatowe jednostki organizacyjne,
2) przekazuje pracownikom samorządowym wytyczne do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem budżetu,
3) przygotowuje propozycje projektu budżetu,
4) dokonuje analizy budżetu i na bieżąco informuje Zarząd Powiatu o jego realizacji,
5) realizuje zadania głównego księgowego budżetu,
6) realizuje zadania z zakresu prowadzenia spraw związanych z gospodarką budżetową, finansowo-księgową wydziałów oraz jednostek organizacyjnych powiatu,
7) podpisuje pisma i rozstrzygnięcia dotyczące działalności wydziału finansowego,
8) współpracuje z Komisjami Rady Powiatu,
9) wykonuje zadania powierzone przez Starostę, zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.

§ 11.
Traci moc Zarządzenie Nr 24.2018 Starosty Ełckiego z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie podziału zadań pomiędzy kierownictwo Starostwa.

§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 23 maja 2024 r.

Skład

Przewodniczący Zarządu Powiatu Ełckiego

Zastępca Przewodniczącego Zarządu Powiatu Ełckiego

etatowy członek Zarządu Powiatu Ełckiego

nieetatowy członek Zarządu Powiatu Ełckiego

nieetatowy członek Zarządu Powiatu Ełckiego

Dokumenty

Prawo lokalne - Rada, Zarząd, Komisje

Prawo lokalne - Rada, Zarząd, Komisje

Prawo lokalne - Rada, Zarząd, Komisje

Finanse i majątek

Finanse i majątek

Zamówienia publiczne

Ogłoszenia i komunikaty

Ogłoszenia i komunikaty

Ogłoszenia i komunikaty

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 listopada 2015 14:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Milena Cichorek
Ilość wyświetleń: 28813
24 maja 2024 08:20 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja informacji.
21 maja 2024 12:58 (Tomasz Kosak) - Dodanie stanowiska: Zastępca Przewodniczącego Zarządu Powiatu Ełckiego.
21 maja 2024 12:54 (Tomasz Kosak) - Dodanie stanowiska: Przewodniczący Zarządu Powiatu Ełckiego.