Zatwierdzanie projektów robót geologicznych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych,
  2. Informacja o prawie wnioskodawcy do nieruchomości, w granicach których mają być wykonywane roboty geologiczne.
  3. Projekt robót geologicznych (2 egzemplarze).
  4. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  5. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Starosty Ełckiego, 19-300 Ełk, ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 127
www.powiat.elk.pl
Tel. (87) 621 83 00 e-mail: sekretariat@powiat.elk.pl
Fax (87) 621 83 39
Sekretariat udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych wynosi 10 zł zgodnie z częścią I ust. 53 załącznika do ustawy z dnia z dnia 16 listopada 2006 r. /t.j. Dz. U z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm./ 
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł.
Opłaty wnosi się z chwilą złożenia wniosku.
Opłaty wnosi się przelewem na konto Urzędu Miasta w Ełku nr 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania /tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm./

  • organy administracji publicznej obowiązane są załatwić sprawy bez zbędnej zwłoki,
  • niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę,
  • nie później niż w ciągu 1 m-ca, sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego,
  • nie później niż w ciągu 2 m-cy od dnia wszczęcia postępowania w sprawach szczególnie skomplikowanych,
  • załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawa prawna

  • Art. 80 w powiązaniu z art. 161 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz. U. 2023 r. poz. 633 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r., w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 2033).
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1.07.2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonanie wymaga uzyskania koncesji (Dz. U. z 2015 poz. 964).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Odwołanie składa się na piśmie w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Ełku.

Inne informacje

Zatwierdzanie projektów robót geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji, odbywa się w drodze decyzji administracyjnej.
Stronami postępowania o zatwierdzenie projektu robót geologicznych są właściciele (użytkownicy wieczyści) nieruchomości gruntowych, w granicach których mają być wykonywane roboty geologiczne.
Zatwierdzenie projektu robót geologicznych wymaga opinii wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Projekt zatwierdza się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 5 lat, w zależności od zakresu i harmonogramu zamierzonych robót geologicznych.
Organ administracji geologicznej odmawia zatwierdzenia projektu robót geologicznych, jeżeli:

  1. projektowane roboty geologiczne naruszałyby wymagania ochrony środowiska.
  2. projekt robót geologicznych nie odpowiada wymaganiom prawa.

Zgodnie z art. 81 ust. 2 ustawy Prawo geologiczne i górnicze, zgłoszenia dokonuje się na piśmie, najpóźniej na 2 tygodnie przed zamierzonym terminem rozpoczęcia robót geologicznych, określając zamierzone terminy rozpoczęcia i zakończenia robót geologicznych, ich rodzaj i podstawowe dane dotyczące robót geologicznych oraz imiona i nazwiska osób sprawujących dozór i kierownictwo, a także numery świadectw stwierdzających kwalifikacje do wykonywania tych czynności.

Zgodnie z art. 88 ust. 1 ww. ustawy wyniki prac geologicznych, wraz z ich interpretacją, określeniem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu wraz z uzasadnieniem przestawia się w dokumentacji geologicznej.

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska pokój nr 375 (II piętro),
Tel. (087) 615 65 51 Marek Stefanowicz
e – mail: marek.stefanowicz@powiat.elk.pl

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Cieślak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2021 13:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 698
17 kwietnia 2025 08:03 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 15:13 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 15:12 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.