Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, sporządzony zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, z zastosowaniem klasyfikacji odpadów zawartej w rozporządzeniu Ministra Klimatu w sprawie katalogu odpadów, powinien zawierać:
Do wniosku należy dołączyć:
Biuro Starosty Ełckiego, 19-300 Ełk,
ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 127
Tel. (87) 621 83 00
e-mail: sekretariat@powiat.elk.pl
Fax. (87) 621 83 39
Biuro Starosty udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów w wysokości 616, - zł zgodnie z częścią III, ust. 43c, pkt a) zał. do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
zmiana warunków zezwolenia 50% ww. stawki
oplata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł
Opłatę wnosi się przelewem na konto Urzędu Miasta w Ełku 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania administracyjnego (t.j: Dz. U. z 2023 r . poz. 775 z późn. zm.)
organy administracji publicznej obowiązane są załatwić sprawy bez zbędnej zwłoki,
niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę,
nie później niż w ciągu 1 m-ca, sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego,
nie później niż w ciągu 2 m-cy od dnia wszczęcia postępowania w sprawach szczególnie skomplikowanych,
załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
Obowiązek przeprowadzenia kontroli przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, przed wydaniem decyzji w sprawie, może wpłynąć na wydłużenie czasu załatwienia sprawy.
W przypadku stwierdzenia konieczności uzupełnienia wniosku termin rozpatrzenia wniosku biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku (art. 32 ust. 4 ustawy Prawo przedsiębiorców).
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się w drodze decyzji, która jest wysyłana za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Istnieje również możliwość odebrania jej osobiście
Art. 41, art. 42, art. 44 ust. 1, art. 46 ust. 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e oraz art. 25 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587 z poźn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10)
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia. Odwołanie składa się na piśmie w Biurze Starosty Ełcki Starostwa Powiatowego w Ełku.
Organem właściwym do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów jest:
Z obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów zwalnia się:
Organ odmawia wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania odpadami:
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska pokój nr 375 (II piętro)
Monika Jankowska-Krupa
Tel. (87) 615 65 53
e–mail: monika.jankowska@powiat.elk.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Ełku