Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udostępnienie informacji
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Starosty Ełckiego, 19-300 Ełk,
ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 127

www.powiat.elk.pl
Tel. (87) 621 83 00
e-mail: sekretariat@powiat.elk.pl 
Fax. (87) 621 83 39

Biuro Starosty udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta

Opłaty

Wyszukiwanie i przeglądanie w siedzibie władz publicznych dokumentów wyszczególnionych
w publicznie dostępnym wykazie jest bezpłatne.

Za wyszukiwanie informacji, a także za przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie władze publiczne pobierają opłaty w wysokości odzwierciedlającej związane z tym uzasadnione koszty.

Według §2, §3, §4, §5, §6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 120).

  1. Opłata za wyszukiwanie informacji wynosi 5 zł, jeżeli wymaga wyszukiwania do dziesięciu dokumentów.
  2. Jeżeli informacja wymaga wyszukiwania więcej niż dziesięciu dokumentów, pobiera się dodatkową opłatę, mnożąc kwotę 5 zł przez liczbę dodatkowych dokumentów i przez współczynnik różnicujący 0,1.
  3. Opłata za przekształcenie informacji polegające na skanowaniu dokumentów wynosi 0,10 zł za każdą stronę.
  4. Opłaty za sporządzenie kopii dokumentów lub danych w formacie 210 mm x 297 mm (A4), w formie wydruku lub kserokopii, wynoszą:
    1. 0,15 zł za stronę kopii czarno-białej,
    2. 1,5 zł za stronę kopii kolorowej.
  5. Za sporządzeni kopii dokumentów lub danych, w formie wydruku lub kserokopii, w formacie:
    1. 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłaty 0,15 lub 1,5 zł, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 2;
    2. 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłaty 0,15 lub 1,5 zł, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 4;
    3. 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłaty 0,15 lub 1,5 zł, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 8;
    4. 841 mm x 1189 mm (A0) pobiera się opłaty 0,15 lub 1,5 zł, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 16.
  6. Jeżeli wniosek dotyczy udostępnienia informacji w formie elektronicznej, pobiera się opłatę nie wyższą niż 1,50 zł za każdą płytę CD lub DVD,
  7. Organ, po uzyskaniu zgody wnioskującego, pobiera opłatę równą kosztowi zakupu nośnika, jeżeli wniosek dotyczy udostępnienia informacji na nośnikach innych niż nośniki typu CD lub DVD,
  8. Za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztowa pobiera się opłatę w wysokości podanej w obowiązującym cenniku usług pocztowych lub kurierskich operatora, ustalonego wspólnie przez właściwy organ administracji i wnioskującego, za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej,
  9. Opłaty, uiszcza się w terminie 14 dni, przez wpłatę do kasy lub przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Ełku nr 82 1020 1332 0000 1902 1358 9918.

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy określa art. 14 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)

  • władze publiczne udostępniają informację o środowisku i jego ochronie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia otrzymania wniosku,
  • termin może zostać przedłużony do 2 miesięcy ze względu na stopień skomplikowania sprawy; w tym przypadku przepisy art. 35 § 5 i art. 36 kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio,
  • dokumenty, o których dane są zamieszczone w publicznie dostępnych wykazach, o których mowa w art. 21 ust. 1 udostępnia się niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku,
  • informacje, o których mowa w art. 12 ust. 2 pkt 2, udostępnia się w dniu złożenia wniosku,
  • w przypadku odmowy udostępnienia informacji, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

Sposób załatwienia: Udostępnienie informacji

Podstawa prawna

  • art. 8, art. 14, art. 26 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
  • §2, §3, §4, §5, §6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 120).

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Starosty Ełckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Inne informacje

Dane o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie zamieszczone są w publicznie dostępnych wykazach umieszczonych na bip-ie Starostwa Powiatowego w Ełku na stronie www.powiat.elk.pl

Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie następuje w sposób i w formie określonych we wniosku, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje organ administracji, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja o środowisku i jego ochronie nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, organ administracji powiadamia pisemnie podmiot żądający informacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona. Jeżeli w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia, podmiot żądający informacji nie złoży wniosku w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, organ administracji wydaje decyzję o odmowie udostępnienia informacji w sposób lub w formie określonych we wniosku. Odmowa udostępnienia informacji o środowisku
i jego ochronie następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Wszyscy pracownicy w zależności od zakresu informacji. Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Tel. 87 621 83 316 (pokój 376)

Tel. 87 621 83 317 (pokój 375)

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Jankowska-Krupa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 września 2021 12:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 732
17 kwietnia 2024 10:34 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
17 kwietnia 2024 10:33 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
13 października 2023 08:41 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.