Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
(wzór dostępny w pokoju nr 390 lub w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu)
Do wniosku należy dołączyć:
Protokół z zebrania założycielskiego stowarzyszenia zwykłego.
Listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.
Uchwałę o założeniu stowarzyszenia zwykłego.
Uchwała o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia zwykłego z dołączonym egzemplarzem regulaminu.
Uchwałę o wyborze przedstawiciela zawierającą imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela.
Jeśli regulamin działalności przewiduje istnienie zarządu oraz organu kontroli wewnętrznej, uchwałę o powołaniu zarządu i wyborze członków organu kontroli wewnętrznej zawierającą imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz numery PESEL członków obu organów.
Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, względnie przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Ełku.
Biuro Starosty Ełckiego 19-300 Ełk, ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 127.
Tel. (87) 621 83 00 e-mail: powiat@powiat.elk.pl
Faks: (87) 621 83 39 http://www.powiat.elk.pl/
Biuro Starosty Ełckiego udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.
Brak
Termin załatwienia sprawy określa art. 40a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):
w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku w tym terminie powoduje jego bezskuteczność.
Rejestrowanie stowarzyszenia zwykłego jest zakończone z chwilą wydania decyzji o wpisie do nowej ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Art. 40 i 40a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261).
Od powyższej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Odbioru decyzji o wpisie do nowej ewidencji stowarzyszeń zwykłych można dokonać osobiście w pokoju nr 390 Starostwa Powiatowego na II piętrze
tel. (87) 615 65 64
Wydział Informacji i Cyfryzacji, II piętro, pokój nr 390
Tel. (87) 615 65 52 – Robert Klimowicz, Naczelnik wydziału
e-mail: robert.klimowicz@powiat.elk.pl
Tel. (87) 615 65 64 – Agnieszka Żukowska, główny specjalista ds. organizacji pozarządowych
e-mail: agnieszka.zukowska@powiat.elk.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Ełku