Zgłoszenie powstania stowarzyszenia zwykłego

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

(wzór dostępny w pokoju nr 390 lub w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu)

Do wniosku należy dołączyć:

Protokół z zebrania założycielskiego stowarzyszenia zwykłego.

  1. Listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.

  2. Uchwałę o założeniu stowarzyszenia zwykłego.

  3. Uchwała o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia zwykłego z dołączonym egzemplarzem regulaminu.

  4. Uchwałę o wyborze przedstawiciela zawierającą imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela.

Jeśli regulamin działalności przewiduje istnienie zarządu oraz organu kontroli wewnętrznej, uchwałę o powołaniu zarządu i wyborze członków organu kontroli wewnętrznej zawierającą imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz numery PESEL członków obu organów.

Miejsce złożenia dokumentów

Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, względnie przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Ełku.

Biuro Starosty Ełckiego  19-300 Ełk, ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 127.

Tel. (87) 621 83 00   e-mail: powiat@powiat.elk.pl

Faks: (87) 621 83 39     http://www.powiat.elk.pl/

Biuro Starosty Ełckiego udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

 Termin załatwienia sprawy określa art. 40a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):

  • organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis,
  • jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia

w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku w tym terminie powoduje jego bezskuteczność.

Rejestrowanie stowarzyszenia zwykłego jest zakończone z chwilą wydania decyzji o wpisie do nowej ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Podstawa prawna

 Art. 40 i 40a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261).

 

 

Tryb odwoławczy

Od powyższej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za  pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Inne informacje

Odbioru decyzji o wpisie do nowej ewidencji stowarzyszeń zwykłych można dokonać osobiście w pokoju nr 390 Starostwa Powiatowego na II piętrze    

tel. (87) 615 65 64

Wydział Informacji i Cyfryzacji, II piętro, pokój nr 390

Tel. (87) 615 65 52 – Robert Klimowicz, Naczelnik wydziału

e-mail: robert.klimowicz@powiat.elk.pl

Tel. (87) 615 65 64 – Agnieszka Żukowska, główny specjalista ds. organizacji pozarządowych

e-mail: agnieszka.zukowska@powiat.elk.pl

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Informacji i Cyfryzacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Agnieszka Żukowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 października 2021 12:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Łochowski
Ilość wyświetleń: 892
15 kwietnia 2024 09:20 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
13 października 2021 12:14 (Leszek Łochowski) - Dodanie załącznika.
13 października 2021 12:13 (Leszek Łochowski) - Aktualizacja danych sprawy.