Wydawanie decyzji ustalających dopuszczalny poziom hałasu przenikającego do środowiska z zakładu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu jest postępowaniem prowadzonym z urzędu w przypadku stwierdzenia (na podstawie sprawozdania z pomiarów hałasu) wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu poza zakładem.

Zgodnie z art. 115a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.),
w przypadku stwierdzenia przez organ ochrony środowiska, na podstawie pomiarów własnych lub pomiarów podmiotu obowiązanego do ich prowadzenia, że poza zakładem, w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu, organ ten wydaje decyzję
o dopuszczalnym poziomie hałasu; za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu uważa się przekroczenie wskaźnika hałasu LAeq D lub LAeq N.

Miejsce złożenia dokumentów

Nie dotyczy

Opłaty

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia

W ciągu miesiąca od dnia uzyskania przez organ informacji, że poza zakładem, w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu.

Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy.

W drodze decyzji administracyjnej - postępowanie wszczęte z urzędu.

Podstawa prawna

  1. Art. 115a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 112)

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

Inne informacje

Zgodnie z art. 115a ust. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.) decyzja może ulec zmianie w przypadku:

  1. uchwalenia albo utraty mocy obowiązującej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego terenów objętych oddziaływaniem hałasu z zakładu;
  2. zmiany faktycznego zagospodarowania i wykorzystania nieruchomości, na które oddziałuje hałas z zakładu, nieobjętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
  3. zmiany obowiązujących dopuszczalnych poziomów hałasu

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska pokój nr 375 (II piętro) Tel. (87) 615 65 53

Główny Specjalista

Monika Jankowska-Krupa  Tel. (87) 615 65 53

e – mail: monika.jankowska@powiat.elk.pl

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Jankowska-Krupa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 października 2023 08:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 591
17 kwietnia 2024 10:22 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
13 października 2023 08:39 (Tomasz Kosak) - Utworzenie sprawy.