Postępowanie w sprawie wydania decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu jest postępowaniem prowadzonym z urzędu w przypadku stwierdzenia (na podstawie sprawozdania z pomiarów hałasu) wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu poza zakładem.
Zgodnie z art. 115a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.),
w przypadku stwierdzenia przez organ ochrony środowiska, na podstawie pomiarów własnych lub pomiarów podmiotu obowiązanego do ich prowadzenia, że poza zakładem, w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu, organ ten wydaje decyzję
o dopuszczalnym poziomie hałasu; za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu uważa się przekroczenie wskaźnika hałasu LAeq D lub LAeq N.
Nie dotyczy
Bez opłat
W ciągu miesiąca od dnia uzyskania przez organ informacji, że poza zakładem, w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu.
Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy.
W drodze decyzji administracyjnej - postępowanie wszczęte z urzędu.
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Zgodnie z art. 115a ust. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.) decyzja może ulec zmianie w przypadku:
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska pokój nr 375 (II piętro) Tel. (87) 615 65 53
Główny Specjalista
Monika Jankowska-Krupa Tel. (87) 615 65 53
e – mail: monika.jankowska@powiat.elk.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Ełku