Zajmuje się realizacją zadań samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumenta.
Podstawowe zadania Rzecznik Konsumentów realizuje w sposób następujący:
1. Zapewnia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informację prawną w zakresie ochrony
ich interesów.
2. Wytacza lub występuje z powództwa na rzecz konsumentów lub wstępuje do toczącego się postępowania w sprawie ochrony interesów konsumentów.
3. Składa wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
4. Współdziała z właściwymi organami i urzędami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
5. Występuje do przedsiębiorców w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów.
6. Składa roczne sprawozdanie ze swojej działalności Staroście.
7. Załatwia inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa związanych z realizowanymi zadaniami.
Konsumentów uprasza się o kontakt telefoniczny pod nr tel. 87 621 83 22, kom:783-883-999 w godz. 7:30-15:30 w dniu robocze oraz email: rzecznik@powiat.elk.pl, komunikator GG - 1840107
Infolinia konsumencka: 801 440 220 lub 22 266 76 76 (opłata według taryfy operatora) w dniach pon-pt 8:00-18:00 e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Data wytworzenia dokumentu:
2017-02-01
Dokument wytworzony przez:
Wydział Organizacyjny
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Zarząd Powiatu
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
27 listopada 2015 12:13
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Milena Cichorek
Ilość wyświetleń:
10405
10 marca 2023 08:18 (
Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych stanowiska: Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
01 lutego 2023 13:13 (
Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych jednostki.
01 lutego 2023 13:12 (
Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych jednostki.
27 listopada 2015 13:35 (
Milena Cichorek) - Aktualizacja danych stanowiska: Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
27 listopada 2015 13:34 (
Milena Cichorek) - Dodanie stanowiska: Powiatowy Rzecznik Konsumentów.