Wydział Komunikacji

UWAGA

Informujemy, iż z dniem 1 stycznia 2024 r. zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów.

Z dniem 1 stycznia 2024r. uchylony został dotychczasowy obowiązek zawiadomienia o nabyciu pojazdu, a wprowadzony został obowiązek złożenia wniosku o rejestrację pojazdu.

Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:

  1. nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  3. sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przypadku, gdy właścicielem pojazdu, jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu ma obowiązek złożyć w terminie 90 dni.

Niezłożenie przez właściciela pojazdu wniosku o rejestrację, w wymaganym ustawowo terminie podlega karze pieniężnej:

    1. w wysokości 500 zł, a jeżeli przekroczenie terminu będzie powyżej 180 dni kara wyniesie 1000 zł,
    2. w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą kara pieniężna wynosi odpowiednio 1000 zł, a powyżej 180 dni 2000 zł.Ponadto właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni o:
      • zbyciu pojazdu
      • zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
    •  


Niezawiadomienie o zbyciu pojazdu w ustawowym terminie, podlega każe pieniężnej w wysokości 250 zł (bez względu na ilość dni przekroczenia terminu).

Zawiadomienia o zbyciu właściciel pojazdu dokonuje w urzędzie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania, a jeżeli właścicielem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe lub inny podmiot, w skład którego wchodzą wydzielone jednostki organizacyjne – u starosty właściwego ze względu na miejsce rejestracji pojazdu.

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ełku informuje, że zgodnie z art. 78 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym właściciel  pojazdu zarejestrowanego w Polsce jest zobowiązany zawiadomić starostę w terminie nieprzekraczalnym 30 dni o nabyciu lub zbyciu pojazdu.

 

Wnioski o nabyciu lub zbyciu pojazdu można składać w formie elektronicznej poprzez stronę www.esp.pwpw.pl  lub za pośrednictwem platformy ePUAP  spelkskrytka_ESP  lub bezpośrednio w Wydziale Komunikacji ul. Warszawska 4, 19-300 Ełk.

Zgodnie z art. 140mb w/w ustawy osoba, która nie powiadomi starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł .

Właściciel pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest zobowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia. Niedotrzymanie tego terminu powoduje nałożenie kary pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł.

W okresie epidemii  w celu rejestracji pojazdu  należy umówić się telefonicznie na wizytę w  Wydziale Komunikacji . W tym celu można dzwonić na numer 87 6218366  lub  87 6218319

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 grudnia 2015 22:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Milena Cichorek
Ilość wyświetleń: 22285
22 kwietnia 2024 13:11 (Tomasz Kosak) - Zmiana treści zakładki.
22 kwietnia 2024 13:11 (Tomasz Kosak) - Zmiana treści zakładki.
15 kwietnia 2024 13:17 (Robert Minkiewicz) - Zmiana treści zakładki.