Wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę.

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o udzielenie pozwolenia (wzór dostępny w pokoju nr 367 lub na stronie
internetowej Powiatu).
Do wniosku należy dołączyć:

  1. zgodę właściciela obiektu budowlanego lub jej kopię;
  2. szkic usytuowania obiektu budowlanego;
  3. opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
  4. opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
  5. pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
  6. projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb.

Do wniosku należy dołączyć opłatę skarbową

Miejsce złożenia dokumentów

Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika względnie przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Ełku.

Biuro Starosty Ełckiego 19–300 Ełk, ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój nr 127 
tel. (87) 621 8 300 e-mail: powiat@powiat.elk.pl
faks (87) 621 8 339 http://www.powiat.elk.pl/
Biuro Starosty Ełckiego udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta. 

Opłaty

Podania oraz załączniki do podań podlegają opłacie skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U. 2020r., poz. 1546, z późn. zm. 
Wymagane opłaty:

  1. Opłata skarbowa od pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego: 36,00 PLN.
  2. Zwalnia się od opłaty skarbowej zaświadczenia i pozwolenia na rozbiórkę w sprawach mieszkaniowych

Opłata skarbowa wpłacona na konto Urzędu Miasta w Ełku 74 10 20 47 24 0000 37 02 00 51 26 99

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.

  • organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki,
  • niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ ,
  • załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania,
  • załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania,
  • przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a,
  • do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.

W większości przypadków wydanie decyzji pozwolenia na rozbiórkę następuje „w ciągu kilku dni” od dnia złożenia kompletu dokumentów. 

Podstawa prawna

Art. 28, art. 36 ust. 1 pkt 4 i art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia jej stronie. 
Odwołanie składa się na piśmie w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Ełku

Inne informacje

Odbioru dokumentów można dokonać osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika w pokoju nr 367 Starostwa 
Powiatowego na II piętrze. tel. (87) 621 8 313

Wydział Budownictwa, II piętro, pokój nr 367,
tel. (87) 621 8 312 – Naczelnik Wydziału
e-mail: waclaw.gasperowicz@.powiat.elk.pl
(87) 621 8 313 – inspektorzy

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.09.2021
Dokument wytworzony przez: Wydział Budownictwa
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Wacław Gasperowicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 września 2021 10:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 861
16 kwietnia 2025 15:24 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
18 kwietnia 2024 11:52 (Robert Minkiewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
18 kwietnia 2024 11:52 (Robert Minkiewicz) - Aktualizacja danych sprawy.