Wyrejestrowanie pojazdu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Do wniosku o wyrejestrowanie pojazdu należy dołączyć:
W przypadku demontażu pojazdu:

  • zaświadczenie o demontażu lub przyjęciu niekompletnego pojazdu,
  • dowód rejestracyjny,
  • tablice rejestracyjne
    W przypadku kradzieży pojazdu:
  • stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe  zeznania(do wypełnienia przy urzędniku),
  • dowód rejestracyjny
    W przypadku wywozu pojazdu z kraju:
  • umowę potwierdzająca zbycie pojazdu za granicą lub kopia dokumentu potwierdzającego rejestrację pojazdu za granicą,
    W przypadku demontażu pojazdu za granicą:
  • dokumet potwierdzający kasację pojazdu,
  • dowód rejestracyjny,
  • tablice rejestracyjne.
    Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach

Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Ełku

Wydział Komunikacji

19-300 Ełk, ul. Warszawska 4

 

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 10 zł.

na konto Urzędu Miasta w Ełku 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699

W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika, wymagane jest pisemne pełnomocnictwo, które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta w Ełku 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.

Z opłaty skarbowej zwolnione są osoby z I i II linii pokrewieństwa(mąż, żona , dzieci ,dziadkowie, wnuki)

 

Termin i sposób załatwienia

  • Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika.
  • Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.
  • W większości przypadków wydanie decyzji o rejestracji pojazdu następuje bezzwłocznie.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tj. DZ.U. Z 2021 r. Poz 450 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych  ( tj.  Dz.U. 2017 poz. 2355)

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji starosty składa się  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Olsztynie (na podstawie art.127 § 2 i art. 129 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego) w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

 

Inne informacje

Starostwo Powiatowe w Ełku

Wydział komunikacji

19-300 Ełk, ul.Warszawska 4

tel. (87) 6218366 – Sekretariat

(87)6218318 – Naczelnik Wydziału

(87) 6218319 -  rejestracja pojazdów

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Inspektorzy do spraw rejestracji pojazdów
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 września 2021 11:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Łochowski
Ilość wyświetleń: 2991
18 kwietnia 2024 12:08 (Robert Minkiewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 15:18 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych załącznika.
15 kwietnia 2024 11:41 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.