Wydanie wtórnika prawa jazdy

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek
  2. Kserokopia zniszczonego prawa jazdy w przypadku ubiegania się o wydanie wtórnika z powodu zniszczenia oryginału.
  3. Oświadczenie o utracie dokumentu, pod rygorem odpowiedzialności karnej wynikającej z art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (Dz.u. Nr 88, poz. 553 z późn. zm.)
  4. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika prawa jazdy.
  5. Dokument tożsamości (do wglądu)
  6. Kolorową fotografię (wymagania https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-prawa-jazdy)

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji
Starostwa Powiatowego w Ełku,

19-300 Ełk, ul. Warszawska 4 

w godz. 7:45 – 15:15

Opłaty

  1. Tytuł płatności: Opłata za wydanie prawa jazdy
    Kwota: 100 zł
    Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Starostwa numer: 82 1020 1332 0000 1902 1358 9918
  2. Tytuł płatności: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
    Kwota: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
    Opłat skarbowych dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699
  3. Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
  • kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana

Termin i sposób załatwienia

  1. Co do zasady do 9 dni roboczych.
  2. W przypadku, gdy poprzednie prawo jazdy wydał inny urząd do 30 dni.
  3. W przypadku braków w dokumentacji, w zależności od ich rodzaju, urząd wzywa do ich uzupełnienia.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2023 r. poz. 622 z poźn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r. poz. 83)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 702 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej wydania wtórnika prawa jazdy.

Inne informacje

Nr tel.  87 621 83 20, 87 621 83 26

adres e-mail: prawojazdy@powiat.elk.pl

 

Monika Michałowska – Z-ca Naczelnika Wydziału Komunikacji

pokój nr 7, tel. 87 621 83 26

e-mail: monika.michałowska@powiat.elk.pl

 

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 02.01.2024 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Michałowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 września 2021 12:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Łochowski
Ilość wyświetleń: 1513
16 kwietnia 2025 15:25 (Leszek Łochowski) - Aktualizacja danych sprawy.
12 kwietnia 2024 09:14 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
08 stycznia 2024 13:57 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.