Wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy.

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o udzielenie zaświadczenia na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;
  2. Wykaz pojazdów samochodowych; 
  3. Zaświadczenie o niekaralności przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy, zatrudnionych przez niego kierowców oraz osób niezatrudnionych, lecz wykonujących osobiście przewóz na rzecz przedsiębiorcy; 
  4. Potwierdzenie dokonania opłaty;
  5. Pełnomocnictwo w sprawach administracyjnych;
  6. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo;

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ełku

ul. Warszawska 4

19-300 Ełk

Opłaty

500 zł – opłata za zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy 

100 zł - za wydanie wypisu z zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy 

Opłatę należy wpłacić na konto:

Starostwo Powiatowe w Ełku

Bank PKO BP

nr 82 1020 1332 0000 1902 1358 9918

 

Termin i sposób załatwienia

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (Przedsiębiorca zostanie o tym poinformowany).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów;

Tryb odwoławczy

Od decyzji Starosty Ełckiego można odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starostwa, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne)

Jeśli do urzędu składa się pełnomocnictwo to należy dokonać opłaty na konto

Urząd Miasta w Ełku

PKO BP S.A.

nr 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699

Opłacie nie podlega pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.

Joanna Kozłowska -inspektor

tel. 87 621 83 70

e-mail: joanna.kozlowska@powiat.elk.pl

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Kozłowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 września 2021 11:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Łochowski
Ilość wyświetleń: 733
18 kwietnia 2024 12:11 (Robert Minkiewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
12 kwietnia 2024 11:54 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych załącznika.
12 kwietnia 2024 11:53 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych załącznika.