Aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek o aktualizację operatu ewidencji gruntów i budynków (druk GN-10/1)
  • klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-10/2)

Wniosek (druk GN-10/1) oraz klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-10/2) dostępne są w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 10 i 11), w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.powiat.elk.pl oraz na stronie www.powiat.elk.pl w zakładce „załatw sprawę”.

  1. wniosek o wprowadzenie /zgłoszenie/ zmiany w danych ewidencji gruntów i budynków (druk GN-10/1)
  2. prawomocne orzeczenia sądowe
  3. akty notarialne
  4. ostateczne decyzje administracyjne oraz inne akty normatywne
  5. dowód tożsamości w przypadku zmiany danych osobowych
  6. klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych

Miejsce złożenia dokumentów

  1. Biuro Starosty Ełckiego 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, parter, pokój nr 127
  2. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 10 i 11
  3. pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Ełku ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk

Godziny przyjęć klientów:
pn. – pt. w godz. od 7.30 do 15.30

Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną:
poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Ełku ePUAP – adres skrzynki: /spelk/skrytka – jako pismo ogólne do Starostwa Powiatowego w Ełku

Opłaty

Nie podlega opłacie

Termin i sposób załatwienia

Aktualizacja operatu następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni.

Podstawa prawna

art. 24 ust. 2a pkt 2 z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.),

Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji w zakresie wprowadzenia zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego.

Inne informacje

Osoby fizyczne i prawne są obowiązane zgłaszać zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni licząc od dnia powstania tych zmian.
Aneta Budzińska, Tomasz Szymański, Marta Rosołowska - Letko
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 10 i 11
tel. (87)  621-83-10, (87) 621-83-31
e-mail: aneta.budzinska@powiat.elk.pl, tomasz.szymanski@powiat.elk.pl, marta.rosolowska@powiat.elk.pl

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.03.2024 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aneta Łałak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2024 15:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 530
15 kwietnia 2024 13:59 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 13:58 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
22 marca 2024 15:27 (Tomasz Kosak) - Dodanie załącznika.