Wniosek (druk GN-4/1) oraz klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-4/2) dostępny w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6), w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.powiat.elk.pl oraz na stronie www.powiat.elk.pl w zakładce „załatw sprawę”
Godziny przyjęć klientów:
pn. – pt. w godz. od 7.30 do 15.30
Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną:
poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Ełku ePUAP – adres skrzynki: /spelk/skrytka – jako pismo ogólne do Starostwa Powiatowego w Ełku
Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10,00 zł płatna na konto Gminy Miasto Ełk:
Nr 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.
Wynagrodzenie klasyfikatora wykonującego czynności klasyfikacji działek stanowi koszty postępowania administracyjnego. Kosztami zostaną obciążone strony postępowania. Po wszczęciu postępowania administracyjnego na wniosek strony w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów, starosta poinformuje wnioskodawcę o jego obowiązkach, w szczególności dotyczących ponoszenia kosztów sporządzenia dokumentacji, w tym, projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów, na podstawie art. 262 § 1 k.p.a.
Wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania w sprawie – do 14 dni.
Zamówienie publiczne – wybór klasyfikatora, który wykona czynności klasyfikacji działek – do 30 dni.
Wydanie decyzji – niezwłocznie po otrzymaniu prawidłowo wykonanej dokumentacji, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Na podstawie złożonych dokumentów bada się, czy istnieją przesłanki do przeprowadzenia klasyfikacji. Jeżeli tak, do przeprowadzenia niezbędnych czynności zostaje upoważniony klasyfikator (w tym m. In. do czynności klasyfikacyjnych w terenie i sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji). Po wykonaniu wszystkich prac strony zostają zawiadomienie o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji. Jeżeli zostaną zgłoszone zastrzeżenia, informacje o sposobie ich rozpatrzenia będzie zawierać decyzja o ustaleniu klasyfikacji.
Wybór klasyfikatora – zapytanie ofertowe. Kryterium wyboru – najniższa oferta cenowa za wykonanie usługi.
Od decyzji służy stronie odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w Biurze Starosty Ełckiego.
Przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów należy do zadań Starosty, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej. Gleboznawcza klasyfikacja gruntów została przeprowadzona w sposób jednolity na terenie całego kraju na koszt Skarbu Państwa i obowiązuje nadal.
Z urzędu Starosta przeprowadza klasyfikację:
W pozostałych przypadkach, gleboznawczą klasyfikację gruntów Starosta przeprowadza na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji albo innego władającego takimi gruntami wykazanego w ewidencji gruntów i budynków.
Justyna Bobkowska – Kołacz
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami ul. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 11
tel. (87) 621-83-31,
e-mail: justyna.bobkowska@powiat.elk.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Ełku