Wypisy, wypisy i wyrysy oraz wyrysy z operatu ewidencyjnego gruntów i budynków

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB) - druk GN-3/1
  • klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-3/2)
  • karta usług (druk GN-3)

Wniosek (druk GN-3/1) oraz klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-3/2) dostępny w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6), w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.powiat.elk.pl oraz na stronie www.powiat.elk.pl w zakładce „załatw sprawę”

  • wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (Formularz EGiB)
  • klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych

Miejsce złożenia dokumentów

  1. Biuro Starosty Ełckiego 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, parter, pokój nr 127
  2. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6
  3. pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Ełku ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk

Godziny przyjęć klientów:

pn. – pt. w godz. od 7.30 do 15.30

Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną:

  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Ełku ePUAP – adres skrzynki: /spelk/skrytka – jako pismo ogólne do Starostwa Powiatowego w Ełku
  • za pomocą e – usług przez geoportal powiatowy dostępny pod adresem: https://powiatelk.geoportal2.pl/ w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Starostwa Powiatowego w Ełku

Opłaty

Sposób obliczenia opłaty za udostępnienie materiałów zasobu (w tym za udostępnienie wypisów i/lub wyrysów z operatu ewidencyjnego) zawiera art. 40d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.), natomiast wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokość współczynników korygujących oraz zasady ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty, w tym opłaty zryczałtowanej, określa załącznik do ustawy. Zgodnie z art. 40j ustawy, stawki opłat za udostępnianie materiałów zasobu, określone w załączniku do ustawy, podlegają corocznej waloryzacji w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki te są waloryzowane, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, ogłaszanego komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. W przypadku gdy wskaźnik ten ma wartość ujemną, stawki opłat nie ulegają zmianie.

Opłaty za dokumenty wydawane w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy uiścić przed ich odbiorem, po wystawieniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.

Opłaty kartą płatniczą dokonuje się w pokoju nr 6, II piętro Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5). Wpłatę przelewem można dokonać na konto Starostwa Powiatowego w Ełku: PKO BP SA nr 03 1020 1332 0000 1702 1358 9983.

W przypadku kwestionowania wysokości naliczonej opłaty wydawana jest decyzja administracyjna. Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty nie wstrzymuje czynności związanych z koordynacją projektowanych sieci uzbrojenia terenu, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.

Termin i sposób załatwienia

  1. Udostępnienie dokumentów odbywa się bez zbędnej zwłoki, najczęściej do trzech dni roboczych od uiszczenia opłaty, w przypadkach szczególnych nie później niż w ciągu miesiąca.
  2. Odmowa wydania dokumentu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
  3. W przypadku kwestionowania zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości naliczonej opłaty wydawana jest decyzja administracyjna. Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za udostępnianie materiałów zasobu nie wstrzymuje udostępnienia tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.

Podstawa prawna

  • art. 24 ust. 2,3,4,5, art. 40 ust. 3, pkt 3 oraz art. 40a ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752 z późn. zm.)
  • art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 2111),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji, o której mowa w pkt. 5 przysługuje do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego..

Inne informacje

W przypadku osób prawnych wymagane jest podanie NIP.

 

Magdalena Warecha

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6

tel. (87)  621-83-30,

e-mail: magdalena.warecha@powiat.elk.pl

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.03.2024 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aneta Łałak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2024 20:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 2341
17 kwietnia 2025 07:50 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 14:06 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
22 marca 2024 20:14 (Tomasz Kosak) - Dodanie załącznika.