Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (druk GN-2/1)
  • klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-2/2)
  • karta usług (druk GN-2)

Wniosek (druk GN-2/1) wraz z klauzulą informacji o przetwarzaniu danych osobowych (druk GN-2/2) dostępny jest w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6), w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.powiat.elk.pl oraz na stronie www.powiat.elk.pl w zakładce „załatw sprawę”.

  1. wniosek o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
  2. załączniki do wniosku:
    • propozycja usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu wykonana na planie sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub kopii aktualnej mapy do celów projektowych poświadczonej za zgodność z oryginałem przez projektanta,
    • w przypadku kopii aktualnej mapy zasadniczej, należy dołączyć licencję wydaną przez organ udostępniający ten materiał,
    • oryginał mapy do celów projektowych (do wglądu),
    • plik dxf* lub gml* (warstwy zawierające tylko projekt) oraz i/lub współrzędne geodezyjne w układzie PL-2000 (strefa 7) nowo projektowanych obiektów,
    • inne dokumenty mogące usprawnić proces koordynacji (warunki techniczne, decyzje lokalizacyjne, decyzję zarządcy dróg na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym),
  3. klauzula informacji o przetwarzaniu danych osobowych

Miejsce złożenia dokumentów

  1. Biuro Starosty Ełckiego 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, parter, pokój nr 127
  2. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6
  3. pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Ełku ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk

Godziny przyjęć klientów:

pn. – pt. w godz. od 7.30 do 15.30

Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną:

  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Ełku ePUAP – adres skrzynki: /spelk/skrytka – jako pismo ogólne do Starostwa Powiatowego w Ełku
  • za pomocą e – usług przez geoportal powiatowy dostępny pod adresem: https://powiatelk.geoportal2.pl/ w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Starostwa Powiatowego w Ełku

Opłaty

Sposób obliczenia opłaty za udostępnienie materiałów zasobu (w tym za koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu) zawiera art. 40d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.), natomiast wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokość współczynników korygujących oraz zasady ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty, w tym opłaty zryczałtowanej, określa załącznik do ustawy. Zgodnie z art. 40j ustawy, stawki opłat za udostępnianie materiałów zasobu, określone w załączniku do ustawy, podlegają corocznej waloryzacji w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki te są waloryzowane, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, ogłaszanego komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. W przypadku gdy wskaźnik ten ma wartość ujemną, stawki opłat nie ulegają zmianie.

Opłaty za koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu należy uiścić przed naradą koordynacyjną, po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.

Opłaty kartą płatniczą dokonuje się w pokoju nr 6, II piętro Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5). Wpłatę przelewem można dokonać na konto Starostwa Powiatowego w Ełku: PKO BP SA nr 03 1020 1332 0000 1702 1358 9983.

W przypadku kwestionowania wysokości naliczonej opłaty wydawana jest decyzja administracyjna. Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty nie wstrzymuje czynności związanych z koordynacją projektowanych sieci uzbrojenia terenu, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.

Termin i sposób załatwienia

Termin narady koordynacyjnej wyznaczony jest na dzień przypadający nie później po upływie 14 dni od dnia otrzymania od inwestora lub projektanta planu sytuacyjnego, o którym mowa w pkt 3.

Odpis protokołu narady koordynacyjnej wydawany jest wnioskodawcy w dniu zakończenia narady.

Podstawa prawna

art. 7d pkt 2, oraz załącznik do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji, o której mowa w pkt. 5 przysługuje do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Ełckiego..

Inne informacje

Magdalena Warecha

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, 19-300 Ełk, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, II piętro, pokój nr 6

tel. (87)  621-83-30,

e-mail: magdalena.warecha@powiat.elk.pl

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.03.2024 r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aneta Łałak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2024 20:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kosak
Ilość wyświetleń: 621
16 kwietnia 2025 15:14 (Leszek Łochowski) - Aktualizacja danych sprawy.
15 kwietnia 2024 14:10 (Tomasz Kosak) - Aktualizacja danych sprawy.
22 marca 2024 20:21 (Tomasz Kosak) - Dodanie załącznika.