Obwieszczenie o wszczęciu postępowania, o zgromadzonym materiale i o wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy
Działając na podstawie art. 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 – dalej K.p.a.), w związku z art. 12 ust. 4a, 4f i 4g oraz art. 18 ust 1e ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311), w związku z wydaniem decyzji Starosty Ełckiego z dnia 28 marca 2025 r. Nr 122/2025 znak: B.6740.29.310.2024 zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 177017N o drogę rowerową zlokalizowaną w Gminie Ełk (…)”, Starosta Ełcki, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, zawiadamia, że z urzędu wszczyna postępowanie administracyjne, w sprawie ustalenia odszkodowania na rzecz ówczesnych Współwłaścicieli. Niniejsze postępowanie dotyczy nieruchomości, oznaczonej jako działka numer 181/1 o powierzchni 0,0115 ha (powstała z działki numer 181 o powierzchni 0,3700 ha), położonej w obrębie 0002 Barany w gminie Ełk.
Zgodnie z art. 10 § 1 K.p.a., Starosta Ełcki, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, zawiadamia, że zebrany został materiał dowodowy w powyższej sprawie. W związku z powyższym, w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Ełku przy ul. Piłsudskiego 5 (pokój nr 11) w godz. 730 – 1500 w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, strony postępowania mają prawo do zapoznania się z aktami sprawy, wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów w sprawie, zgłaszania żądań oraz dostarczyć inne dokumenty, które strona uzna za konieczne dla ochrony swoich praw w toczącym się postępowaniu.
W toku postępowania ustalono, że wśród współwłaścicieli nieruchomości znajdują się osoby zmarłe, po których nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe. W związku z tym, postępowanie odszkodowawcze dotyczy nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Jednocześnie informuję, iż do tutejszego urzędu zgłosić się mogą osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe po zmarłym współwłaścicielu. W związku z powyższym zachodzi również konieczność ustalenia ich następców prawnych, celem prawidłowego oznaczenia stron postępowania. Starosta Ełcki zobowiązany jest zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji administracyjnej umożliwić stronom postępowania wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Przytoczony obowiązek skutkuje koniecznością wyznaczenia innego niż ustawowy terminu załatwienia sprawy. Mając na uwadze dyspozycję wynikającą z art. 36 K.p.a., wskazuję nowy termin zakończenia sprawy do dnia 30.09.2025 r.
Zgodnie z art. 41 K.p.a., w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadamiać organ administracji o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem będzie miało skutek prawny.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Ełku